Kalfire zet de toon door 360º branding

Kalfire is een dynamische onderneming onder leiding van Beijko van Melick. De organisatie, het dealernetwerk en het assortiment zijn de laatste jaren sterk veranderd. Op het moment dat DimCoppen in contact kwam met Kalfire stond het bedrijf aan de vooravond van de marktintroductie van de Natural Spark Generator (NSG). Een eigen innovatie waarmee Kalfire zich onderscheidt op de markt van gashaarden. Naast gashaarden levert Kalfire ook houthaarden. Het complete assortiment is van topniveau. In deze case nemen we u mee naar het resultaat van de samenwerking: een consistente 360º branding.

De resultaten

  1. Het commitment van de dealer heeft een boost gekregen
  2. Branding is intern bij personeel omarmd en wordt uitgedragen
  3. Producten en diensten zijn voor consument helder 

De input

Kalfire heeft een sterke commerciële ambitie: groei in omzet en groei in rendement.

1. individualiteit

Beijko van Melick zocht begin 2016 een partner op het gebied van marketingstrategie. Een partner die Kalfire een sterke positie in de markt kon geven door een sterk merkimago en hoge merkbekendheid. In februari van dat jaar zijn Kalfire en DimCoppen samen een herpositioneringstraject gestart. Een deel van de resultaten lichten we toe in deze case-presentatie. Een ander deel rollen we op dit moment uit. Want merken bouwen is een continue proces. 'Living the brand' noemen we dat bij DimCoppen. Een van de vijf onderdelen van onze BrandMaster methodiek. In deze Kalfire-case zijn alle stadia doorlopen. 

BrandMaster schema v5

Kalfire gas- en houthaarden worden verkocht en geïnstalleerd door speciaal geselecteerde dealers en installateurs. Kalfire onderhoudt de band met de dealers daarom zeer goed. Zij hebben het directe contact met de eindgebruiker, de consument. De behoeften van dealer en consument sluiten perfect op elkaar aan.

kalfire dealer consument v5

1. Maximale ontwerpvrijheid voor maximale individualiteit

De consument wil een haard met eigen karakter, die de sfeer in het interieur versterkt. Maatwerk dus. Kalfire vertaalt dit in 'individualiteit'. De consument heeft zeer veel opties. Esthetisch en technisch. Daarmee stelt Kalfire iedereen in staat de haard te kiezen die perfect past bij de woonsituatie. De dealer krijgt hiermee dus optimale ontwerpvrijheid. 'Nee' verkopen behoort tot het verleden.

kalfire 1

2. Betrouwbaarheid is de garantie voor ongestoord gebruik

Uiteraard wil de consument genieten zonder technische storingen en de dealer wordt niet graag lastig gevallen voor reparaties. Ongestoord gebruik en betrouwbaarheid zijn daarom belangrijke pijlers op de research en development afdeling.

kalfire 3

3. Hoogstaande techniek geeft natuurgetrouwe beleving

Kalfire haarden zijn sfeermakers bij uitstek. De beleving is optimaal. De Kalfire techniek en veiligheid versterken het natuurgetrouwe beeld van het vuur. De Natural Spark Generator is dé exponent van technisch kunnen in dienst van beleving.

kalfire 4

De inspiratie

Het herpositioneringstraject zijn we gestart met sessies waaraan mensen uit alle geledingen van het bedrijf deelnamen. We zijn aan de hand van een vragen, opdrachten en observaties op zoek gegaan naar het onderscheidende van Kalfire. Developing the brand. In deze sessies bespraken we de kracht en kansen van het bedrijf, we analyseerden concurrenten en we bekeken insight van klanten. Dat waren niet alleen opmerkingen van mensen intern maar we hebben klanten ook rechtstreeks gesproken. Zoals altijd zaten hier opmerkelijke eye openers tussen. De input van de sessies werd door de marketing- en communicatiespecialisten van DimCoppen nauwkeurig verwerkt tot een kernachtig advies en uitgangspunt.

De onderscheidende kwaliteiten van Kalfire zijn:

  • De continue vernieuwingsdrang. Veranderen is voor Kalfire een kans tot verbetering. Veranderen wordt niet gezien als bedreiging.
  • De drive om de beste te zijn. Kalfire gaat bij alles tot het uiterste en doet geen concessies.

De combinatie van deze kwaliteiten stelt Kalfire in staat om voorop te lopen in de markt van gas- en houthaarden. Kalfire zet de toon en dat is tot positionering gekozen en vastgelegd in dit positioneringsstatement

Kalfire is de toonzetter

Wij zijn de meest vernieuwende bouwer van kwaliteitshaarden. Zonder concessies te doen aan kwaliteit ontwikkelen wij steeds weer nieuwe proposities. Dat maakt ons tot de benchmark waar anderen een voorbeeld aan nemen. Wij zetten de toon in de hele customer journey van design, beleving, gebruik en duurzaamheid tot service.

Het resultaat is maximale individualiteit, ongestoord gebruik en natuurgetrouwe beleving. Wij nemen geen genoegen met compromissen. Dat doet u tenslotte ook niet.

 

Kalfire.
Fire places.
Don’t compromise.

Vijf cornerstones

De activiteiten van de toonzetter hebben we gecategoriseerd onder vijf cornerstones:

  1. Individualiteit
    De toonzetter creëert maximale ontwerpvrijheid
    De toonzetter inspireert met spraakmakende design trends
  2. Beleving
    De toonzetter realiseert het meest natuurgetrouwe vlammenspel
    De toonzetter ontwikkelt innovatieve accessoires
    De toonzetter creëert een brede beleving (muziek / geur / kleur / beeld)
  3. Gemak
    De toonzetter verzekert de consument van het ultieme gebruiks- en onderhoudsgemak
  4. Vakmanschap
    De toonzetter faciliteert en ontzorgt installateurs en dealers
  5. Duurzaamheid
    De toonzetter helpt het gasverbruik te reduceren
    De toonzetter gebruikt recycled materiaal waar het kan
    De toonzetter reduceert het energieverbruik tijdens de productie

Kalfire cornerstones  

Hoe presenteert de toonzetter zich?

De huisstijl van een toonzetter laat autoriteit zien. Het inspireert. Het laat dingen aan het voorstellingsvermogen van de toeschouwer over. Het nieuwe Kalfire logo is daarom terughoudend vormgegeven. Het is klassiek modern en heeft daarmee een lange levensduur. Het is herkenbaar anders. Zonder franje. Dat heeft de toonzetter niet nodig. Eenvoud siert.

kalfire mood 1000

kalfire logo pay off

Hoe spreekt de toonzetter?

  • De toonzetter laat een showroom vol innovaties voor zich spreken
  • De toonzetter publiceert nieuws, verwachtingen en trends. Hij kijkt vooruit
  • De toonzetter omringt zich met andere toonzetters zoals B&O, Tesla, Apple
  • De toonzetter spreekt jong talent aan via een young talent award

Middelen - Merkactivaties

Kalfire benoemde samen met DimCoppen activiteiten die de nieuwe positionering waarmaken. Daarbij hebben we een 360º view gehanteerd. Product, prijsbeleid, promotie, personeel en plaats zijn onder de loep genomen. Daardoor leidt de DimCoppen BrandMaster-methodiek tot een eenduidig merk: 360º Branding.

Product

De toonzetter biedt een hoogwaardig productassortiment als basis met toonaangevende innovaties zoals internetkoppeling. Aangevuld met opties voor individuele smaak en wens.

Prijs

De toonzetter is er voor de innovators en early adopters. Ontwikkeling en hoge kwaliteit hebben een prijskaartje. De toonzetter is duidelijk en kiest voor het hoge prijssegment.

Kalfire 280716 560 ret

Promotie

De toonzetter communiceert helder en overwogen. Op welk medium dan ook, alle beelden en teksten zijn gebaseerd op vijf corner stones: - Beleving - Individualiteit - Gemak - Duurzaamheid - Vakmanschap

kalfiresite

big book Kalfire 1000

Het Kalfire Big Book is het complete naslagwerk voor Kalfire dealers. Het volledige assortiment gas- en houthaarden staat hierin overzichtelijk vermeld met alle technische specificaties, prijzen en individuele designmogelijkheden. Door de gekozen bindwijze ligt het boek perfect vlak open. Ideaal en functioneel tijdens een gesprek van dealer en klant. 

Personeel

Bij de toonzetter werken mensen met een mening, met initiatief. Zij zijn altijd goed geïnformeerd en vertalen die kennis naar kansen.

Kalfire 280716 035

Plaats

De toonzetter woont en ontvangt relaties in een state of the art pand en een inspirerende showroom. En op vakbeurzen geeft de toonzetter stijlvol acte de présence.

kalfire visual stand ISH

Meer informatie over de Kalfire case of over 360º Branding?
Bel 088 007 2800 en vraag naar Loek Gussenhoven.


Middelen

Website

Big Book Dealercatalogus