Idea

Innovatiemanagement

Innovatiemanagement: neem een voorsprong op de concurrentie

Bij innovatie denken veel mensen aan slimme gadgets en gelikt design. Maar in de praktijk is innovatie 'messy business'. U weet immers vaak pas wat het doel is, als u het hebt bereikt. Management van innovatie-inspanningen vergt dan ook heel andere competenties dan het uitvoeren van een conventionele business strategie. DimCoppen zorgt met intensieve begeleiding voor effectieve innovatietrajecten. 

 

Evolutie of revolutie? Zorg voor synergie

Sneller, slimmer, beter: wie niet innoveert raakt al gauw achterop. Maar echt met iets nieuws komen? Dat is maar weinig bedrijven gegeven. De meeste organisaties richten zich op verbeteringen van bestaande producten of diensten. Met de juiste branding en marketing kunnen de opbrengsten van zulke productevoluties de uitgaven ruimschoots compenseren. Heeft u een echte doorbraak te pakken? Of zelfs een concept dat zo vernieuwend is dat het bestaande markten kan ontwrichten? Ook dan blijven voortdurende investeringen nodig om concurrenten voor te blijven. Succesvolle innovators zetten in op verschillende onderzoeksrichtingen, en geven volop de ruimte voor onderlinge synergie. 

Strak management van het innovatieproces 

Wie denkt dat innovatie een kwestie is van leuke ideeën verzinnen, komt bedrogen uit. Innovatie is hard werken. Ideeën zijn immers snel geboren, maar de uitvoering ervan binnen een running business? Een heel ander verhaal. Dat vergt strak management van het innovatieproces. Waarom u daar een externe partij bij zou halen? Omdat buiten de bestaande kaders denken cruciaal is om werkelijk innovatief te zijn. DimCoppen heeft een frisse blik op uw producten en een sterk ontwikkelde visie op innovatietrajecten.  

Van brainwave tot sterkere marktpositie

Ook bij innovatiebegeleiding maken we gebruik van onze BrandMaster-methode. De innovatie-module geeft een heldere, doelgerichte structuur aan uw innovatieproces. We begeleiden u bij het ontwikkelen van ideeën, opstellen van doelen, bepalen van de kpi's, marktonderzoek, tests, productontwikkeling en de introductie op de markt. Zo komt u het snelst van 'brainwave' tot uitvoerbaar idee. En uiteindelijk tot een product dat past bij uw positionering, waarmee u uw marktpositie versterkt. Door innovatie ontwikkelt u dus niet alleen producten, maar ook uw bedrijfsresultaat!